Foto: Alice Drogoreanu

După ce, în 10 februarie, Caius îşi cumpără laptop şi-şi făcu blog, în zilele următoare aşteptă cu înfrigurare reacţiile. Indiferentă la efervescenţa sa, blogosfera zăcea apatică.

– În prima zi am avut 80 de unici! – ne anunţă el, privindu-şi statisticile.

– Ăia nu-s unici! – îl domoli domnul plutonier-major Onici. Sunt clickurile tale cât ai fost nelogat, plus cine s-o mai fi uitat pe acolo… Unicii îi vezi pe Statcounter.

– Şi ăla unde-i?

– Niciunde, că nu ţi l-ai instalat – intervenii şi eu.

– Mi-au şi comentat doi – îşi reluă Caius clamarea performanţelor -, Carmen şi Paul. Adică, trei, că ai comentat şi tu

– Mda… Pe Carmen şi Paul i-am rugat eu pe mess să-ţi comenteze… – dezvăluii câte ceva din secretele bloggerelii. Am zis eu mai multora, dar ceilalţi n-au avut chef…

– Da’ azi de ce-am doar şase accesări?

– Păi, tu câte-ai vrea? Şase mii? Că n-ai scris nimic, în afară de trei rânduri şi-un pic! – reveni domnul plutonier. Nici blogroll nu ţi-ai făcut…

– Ba da, am pe Vania şi pe Carmen. Care mă pune, îl pun şi eu…

– Mă rog, e o strategie… – admise domnul Onici. Poate te trece Cabral.

– Crezi că mă trece?

Aici, nu ne puturăm abţine să nu izbucnim cu toţii în râs. Caius se pleoşti, dacă aceasta mai era cu putinţă, astfel că Filaret se înduioşă:

– Ce-ar fi să-ţi faci un blogroll decent, apoi intri pe la toţi şi le laşi un comentariu?… Poţi începe cu poeţii.

– Da’ eu nu citesc poezie!… – obiectă novicele.

– Păi, cine-a spus să citeşti? – se enervă Onici. Intri la om, vezi că are un poem nou, şi zici la comentarii: superb!, felicitări!, foarte frumos poem!, chestii din astea. Apoi, aştepţi să te pună-n blogroll. Parcă ziceai că vrei să urci în ZeList

– Şi de unde ştiu care-s poeţi?

Aici, mă oferii să-i alcătuiesc o listă.

– Pui pe Anknews, Bianca Dan, Blogolumea, Cristian Lisandru, Cristina Airinei, Dellianas, Ela Roseni, Gabriela Savitsky, Geanina, Jamilla, Lady A, Lisabeth, Maminineta, Maria Barbu, Marius OlaSssfinxxx, Stropi de suflet, X-Exergy, cam ăştia… Îi treci pe toţi, le laşi comentarii, apoi alcătuim liste cu prozatorii, blogurile politice, bloguri plastice, muzicale, cu de toate pentru toţi, vedem noi…

Cum tot nu avea altceva mai bun de făcut, Caius îşi luă o bere şi se apucă de treabă.

