Foto: Mirela Pete

Într-una din nopţile trecute am ieşit să fac unele mici cumpărături şi să văd ce mai e nou prin oraş. După ce-am bătut o bucată de drum, zării o siluetă ce, în aburii de mai, părea să şovăie dezorientată. De altfel, arătarea mi se şi adresă:

– Nu ştiţi, vă rog, unde este strada Arieş?

În astfel de situaţii, la noi în urbe există trei tipuri de reacţie posibile: fie îl ignori pe apelant, fie îi trânteşti câteva vorbe grele, fie-l trimiţi la dracu-n praznic. Fire comunicativă, am optat pentru cea de-a treia variantă, mai cu seamă că, aflându-ne tocmai pe strada Arieş, exista riscul real ca individul să descopere şi singur acest amănunt. După ce îi indicai o direcţie pe care, dacă a urmat-o până la capăt, ar putea fi astăzi în Arad, cetăţeanul îşi exprimă o nedumerire:

– Dar, mi-a zis un om că ar fi pe-aici…

„Ăla nu-i timişorean de-al nostru!” – îmi zisei în gând, apoi rostii cu convingere:

– Da’ de unde! Cine ştie pe cine-aţi nimerit… Mergeţi cum v-am spus eu!

Omul îmi mulţumi, ne salutarăm politicos şi ne urarăm toate cele bune, după care eu m-am dus la benzinărie. Aici, colegul Radu stătea la o bere, fapt oarecum inedit pentru el, care nu obişnuieşte să piardă nopţile, mulţumindu-se cu răvăşitul zilelor. În mod evident, suferea din dragoste, cum obişnuim noi să ne exprimăm eufemistic.

– De ce eşti posomorât? – mă întrebă, după ce-mi luai şi eu ceva.

I-am relatat mica întâmplare pe care v-am povestit-o.

– Foarte bine i-ai făcut! – spuse Radu, într-o logică perfectă. Ce adresă poţi căuta la aşa oră?

Adevărul e că individul poate căuta adresa din ajun, însă asta era irelevant. Altceva mă rodea, după cum am şi mărturisit:

– Nu despre asta e vorba! Altădată, simţeam o mulţumire când îl trimiteam pe unu’ la mama naibii… Acum, orice-aş face, mi-e tot aia…

Radu păru a se întrista la rându-i. Mai luarăm ceva şi convenirăm că nimic nu mai este ca altădată.

.

Recomandări: Noapte bună copii, Link-Ping, Grişka, Idei înghesuite, Andi Bob, Cristian Lisandru, World of Solitaire, Elisa, Theodora Marinescu, Şi la vară cald, Madi, Gabriela Savitsky, Orfiv, Michaela, Gabitzu, Flavius Obeadă, Transildania, Mihaela Man, Gabriela Elena, Achilianu, Alexandra Cel Mare, Ragnar, Gând licitat, Caius, Ana Usca, Ioan Sorin Usca, Gabi123, Teo Negură, Atitudini.

