Ilustraţie de Nighty

.

Telefonul fornăi în zori, în cel mai nepotrivit moment. Nu ora matinală reprezenta un inconvenient, ci faptul că tocmai mă apucasem de lucru, alcătuind o listă neagră a celor care nu m-au felicitat de ziua numelui. Iritarea-mi spori văzând că mă apelează primarul. „Ăsta mă sună doar când vrea ceva!” – îmi zisei, dar gândul că n-ar strica o reabilitare termică a blocului realizată moca mă determină să răspund.

– Da!

– Să ne trăiţi întru mulţi ani, Părintele şi Binefăcătorul nostru!

– Mda, bine, bine… – încercai să scurtez partea de protocol.

– Ce mai faceţi?

„Ăsta are chef de conversaţie!” – gândii îngrijorat, apoi trecui la problemele fundamentale:

– Păi, ce să fac? Mă uitam că ieri nu mi-aţi dat decât trei sute de clickuri. Ce naiba aţi făcut, v-aţi îmbătat de Sfântul Ioan?

– Nuuu… Recuperăm astăzi! Chiar acum îi chem pe Valeria, Laurenţiu, doamna Milin…

– Vezi că vă ştiu după IP! – îl atenţionai. Şi-acum, lasă gargara şi spune-mi ce vrei! Suni pentru că se apropie alegerile şi, conform sondajelor, n-ai nicio şansă să fii reales?

– Într-un fel…

– Auzi, fii atent aici! Doar Ştiinţa te poate salva. Ce faci când ninge şi se formează gheţuş?

– Ce să fac? Dau cu sare…

– Exact! Şi de ce dai cu sare?

– Păi, să se topească gheaţa.

– Mda. Însă, nu doar sarea topeşte gheaţa, ci orice se dizolvă în apă. Or, cu sare dau toţi primarii. Dacă vrei să rupi gura târgului, dă cu cafea ness. Ai stocul ăla expirat, de trei tone…

– Şi ce iese dacă dau cu ness?

– O soluţie de gheaţă şi ness, ce să iasă? Sau mai exact, frappé pe asfalt ori, după caz, pe dalele de granit.

– Şi asta nu pătează?

– Posibil. Dar, când dai pe ringul de dans cu lichior de caise, ca să simţi cum se lipesc pantofii, nu pătează? Ba pătează, da-i amuzant!

– Bun, deci dau cu ness. Şi dacă nu ajunge…

– Păi, ai trei tone, cum să nu ajungă?

– Nu asta, dacă nu ajunge ca să câştig alegerile…

– Aha. Păi, mai organizezi nişte focuri de artificii, mai schimbi numele la străzi, chestii din astea…

.

Electori entuziasmaţi: Ziarul, Ragnar, Cristian Lisandru, Caius, Gabi123, Supravieţuitor, Năbădăiosul, Gând licitat, Carmen, Umograf, Adele Onete, Theodora Marinescu, Athe, Andi Bob, Popa Ţeapă, Răzvanrc, Teo Negură.

 

