Ilustraţie de Jeremiah

.

Nu sunt, aşa cum vorbesc mulţi, nici pe departe un monstru! Moca, n-aş omorî nici o muscă. Dar, cum fiecare este dator să se pună-n slujba semenilor într-un fel, am ales să devin asasin plătit. Puneţi-vă dumneavoastră în locul meu, ce să fi făcut altceva? Să-mi deschid butic şi să stau toată ziua la tejghea, cu gândul la cei de la ANAF? Lumea este oricum plină de animozităţi şi, dacă n-aş presta eu servicii, s-ar găsi altul!…

Iniţial, am colaborat cu Mircea. Părea să facem o echipă bună, dar colegul avea o exprimare neîngrijită.

– Să nu-ţi uiţi cuţitaşele! – obişnuia să glumească.

Glumă pe care nu doar că n-o apreciam, dar din pricina ei am ajuns să lucrez singur. Deasupra lui Mircea se înălţă un bloc – pe atunci, se mai construiau -, el stând de veghe în fundaţie, precum Ana lui Manole. Dintr-un capriciu, l-am turnat în beton în picioare.

Sunt zile în care aş face şi patru norme, după cum sunt zile în care n-aş ieşi din casă, dacă s-ar putea. Într-o astfel de zi, îmbâcsită de apatie, m-a căutat un client.

– Am un prieten de cârciumă, Ilie… – începu să-mi explice, şi-mi întinse mapa cu poza individului vizat şi cu câteva date strict necesare.

– Mda… – zisei, căci pentru prieteni, de regulă, nu mă deranjează nimeni.

– Şi, zilele trecute, m-a comparat cu Şumudică… – continuă.

– Sunteţi antrenor?

– Nu, în alt sens…

– Aha, am înţeles. Erau şi doamne de faţă?

– Două!

– Nasol! Ei, o fi glumit şi el… – încercai să mă descotorosesc de comandă.

– E şi pedelist – completă clientul.

– Dar, sunt glume care nu se fac! – mă corectai pe dată. Cum doriţi să operez? Aş putea, de exemplu, să-i fac o tăietură de aici şi până aici – şi-i arătai cam cum ar veni.

– Sincer, nu mă interesează ce va spune posteritatea despre el, îmi e îndeajuns dacă dispare!

Om serios! Alţii sunt plini de fiţe, cer mutilări spectaculoase ori suferinţe inimaginabile şi ajung să plătească cât nu face.

– Doriţi să asiste şi familia?

– Nu, discret.

Tipul, deja, îmi părea o mămăligă! Sau era foarte zgârcit! După el, aş fi putut rezolva cazul şi cu revolverul. Dacă Ilie n-ar fi fost pedelist, cred că-l refuzam!

.

Recomandări: Adela Onete, Adrian Voicu, Almanahe, Carmen, Gabriela Savitsky, ManoleRenata Carageani, SchtielTheodora Marinescu.

