Soarele strălucitor de noiembrie nu reuşi să alunge ternul dimineţii de ieri. Mă deşteptai gata obosit şi plictisit, intenţionând să postez cel mult vreo prostioară pe Facebook, ca să mă iluzionez că aş mai fi viu. Telefonul zbârnâi cu oarecari făgăduinţi. Şi, da! Un drum până la Arad îmi surâse căci, cel puţin, aveam de unde să mă întorc.

Fostul premier, Mihai Răzvan, mă invită la Astoria.

– E prea simandicos – obiectai. Hai să mergem la Milenium…

Căzurăm de acord şi, pe la ora 12, ne întâlnirăm.

– Cică, au şi caviar – observai pe listă. Chiar o fi aşa mare scofală, sau e doar fiţă?

– Nu-i cine ştie ce! – zise Mihai. Eu prefer oricând ceva simplu, tradiţional…

– Şi eu! De pildă, aş alege o mămăligă cu brânză. Voi lua caviar doar ca să nu te refuz!

Tot din politeţe, alesei un coniac La Feuillade 1811, deşi m-aş fi mulţumit cu orice poşircă.

Coniacul se armoniză cu caviarul, astfel că ne făcu poftă de mâncare.

– Homarul cum îl gătiţi? – întrebai pe ospătar.

– Savant! Aici nu facem banalităţi.

– Păi, aş cam merge pe homar. Nu că m-aş da în vânt după din astea, însă…

– Ca să nu mă refuzi, ştiu! – mă întrerupse Mihai, destul de abătut.