882609_366585090123306_987990364_o

Cândva trebuia să se întâmple. Lui Aurel, i s-a întâmplat prin clasa a șaptea. Nu mi-a mărturisit-o chiar așa, din prima, ci întâi a trebuit să promit că n-o să mai spun la nimeni. Firește, i-am făgăduit. Cred că m-am și jurat pe ceva.

– O iubesc pe Alina! – mărturisi, până la urmă.

Eram cam dezumflat. Sperasem că are un autograf de la Domide, ori că a descoperit niște galerii subterane, din perioada culturii Cucuteni. Sau, cel puțin, de pe vremea romanilor.

Cu toată dezmăgirea, mă abținui de-a striga tuturor: „Băăă, ăsta o iubește pe Alina!” Jurasem să n-o fac! Așa că, neavând voie să zic, am ales s-o scriu.

Ora de desen era pe punctul să înceapă, când colegii se amuzau de știrea scrisă pe tablă cu majuscule: AUREL O IUBEȘTE PE ALINA! Ideea a fost dezvoltată și, până să vină profa – care ne era și dirigintă -, a ieșit că Aurel e obsedat sexual și că înghesuie fetele, ca să le pipăie. Cam așa i s-a scris și în carnet, la Observații, poate redactat mai eufemistic.

După cum, în școala generală, se îndrăgostește fiecare măcar o dată, în liceu vine o zi în care îți dorești să fugi din țară. Cel puțin, așa era în zona de vest a țării. Aurel începu să viseze Germanii, Olande ori Italii, pline cu bulevarde salubre pe care trec Alinele lor, consumiste și dezinhibate. Mai trebuia doar ca Aurel să treacă frontiera și să le agațe. Și, bineînțeles, eu să nu mai spun la nimeni!

Aveam șaptesprezece ani, nu mai făcea să scriu pe tablă! Așa că am ales s-o fac pe o coală A4. Scriind, mimam indignarea, însă, sufletul îmi zâmbea! „De câteva luni de zile, plănuiește să treacă în mod fraudulos frontiera, în zona Berzeasca, în acest scop stabilind întâlniri cu cetățeni străini, cărora le-a solicitat o barcă pneumatică și binoclu cu infraroșii. Acasă, a întocmit o hartă a locului, urmând descrierilor unui cumnat care a lucrat în zonă ca topograf”. Nota informativă avu efect, Aurel termină liceul la Focșani, disciplinar, apoi încetă să-mi mai încredințeze secrete.

Azi, fiecare ne vedem de-ale noastre. Totuși, parcă este un dat să ne intersectăm. Aurel și-a deschis cont pe Facebook și, în privat, îmi destăinuiește cele mai intime secrete ale sale, secrete pe care, ulterior, le află de la mine și soția sa.

Cum probabil că v-ați așteptat, pe Facebook pretind că sunt Alina.

.

Recomandări: Mirela Pete, Gabi, Vienela, MalaTheodora Marinescu, Zamfir.