Foto: Alice Drogoreanu

.

VI

Raul nu-şi mai văzuse părinţii, de când îi luase epidemia, decât în vis. Acum apărură şi alţii dintre cei plecaţi atunci. „Însă, nu-s toţi” – se gândi.

Rasia-i răspunse gândului: „Pe undeva, sunt ei cu toţii, însă nu erau toţi pentru acest loc”. „Şi locul ăsta e…?” – continuă tânărul. „E cum se vede” – conchise raţa care-l călăuzea.

Renunţară să mai vorbească, căci se înţelegeau la fel de bine şi fără vorbe. De altfel, dacă-şi păstrase toate simţurile, Raul îşi dădu seama că acestea percep altfel şi că, în acel loc, nimic nu era coruptibil.

– Şi totuşi – auzi glasul craiului Radu – îmi amintesc că te-am mai văzut pe-aici. Încă de la castel mi-am dat seama că umbli pe la baltă… Poate-ai fost doar în vis, ca pregustare, iar eu te-am perceput…

– Se poate – admise Raul, ca să spună ceva.

Cumva, prezenţa craiului, dacă nu fu de natură să-l mire, îi dădu o anume stânjeneală. Nu mai simţea nici cel mai firav imbold de-a merge în prima zi a lui Prier la castel pentru a intra în graţiile Ralucăi.

– Nu te mai gândi la asta! – îi răspunse Radu mai mult unui simţământ decât vreunui gând limpede conturat. De când mi-ai zis că pleci la baltă ştiam că Raluca va trebui să mai aştepte… De altfel, era şi de mirare din partea Raisei să te trimită în robia de la castel.

Raisa, care renunţă să se mai arate sub chipul raţei Rasia, încuviinţă printr-un zâmbet.

Măcar că-şi schimba locul, soarele lumina auriu fără să dogorească, iar flăcăul îşi zise că l-a văzut şi-n apus în câteva rânduri, fără să se lase înserarea.

„Aici e…” – începu o cugetare.

– Cum va fi mereu – completă craiul.

– Totuşi, – zise Raul cu glas – mă gândesc că, de când m-am născut, totul a decurs lin – poate în afara epidemiei. Dacă cineva m-ar face vreodată eroul unui basm, n-ar găsi nicio intrigă, niciun conflict serios…

– Şi nu aşa trebuie să fie? – întrebă craiul.

.

Martori ai întâmplărilor: Ziarul, Caius, Basarica, Lady A, Gabriela Savitsky, Paul G. Sandu, Cella, Theodora Marinescu, Alexandra Cel Mare, Aby, Frustrat, Presa în blugi, Mirela Pete, Dumitru Agachi, Gabi123, Simion Cristian, Michaela, Andi Bob, Cristian Lisandru, Nataşa, Ana Usca, Link-Ping, Deea, Geanina Lisandru, Ioan Sorin Usca, Dispecer Blogosferă, Rebusache, Onu, Bizzarefoods, Flavius Obeadă, Cati Lupaşcu, Carmen, Consiliul Naţional al Blogosferei, Daurel, Anavero, Orfiv, Supravieţuitor, Grişka, Mihaela Man, Black Angel, Dispeceriţa, Madi, Răzvanrc, Cosmin Ştefănescu, Mircea Rusnac, Joy, Gabriela Elena, Blonda deşteaptă, Alex Mazilu, Voglia di Cucinare, Adele, Elisa, Teo Negură, Cristian Dima, Călin Hera, Carmen Negoiţă, Melami.