Foto: Alice Drogoreanu

.

Zi de rutină în Dinar. Marcel reuşi să ne indispună, trăgându-şi nasul de câteva ori pe minut. Dându-şi seama de inconvenient, se abţinu mai apoi de la zgomote, lăsând dârele de muci să-i curgă direct în gură.

– Dă-o dracului! – răbufni domnul plutonier-major Onici. Ne faci scârbă la toţi!

– Sunt bolnav… – fonfăi Marcel. Ce să fac? Dacă-mi trag nasul acasă, mă înjură Teodora. Plus că acasă nici nu am coniac…

„Ai putea să-ţi cumperi, boule!” – îmi trecu prin minte. „Sau, cel puţin, să te duci în alt birt, să-i mai îngreţoşezi şi pe necunoscuţi…”

– Ai şi febră? – întrebai, mai mult ca să mă arăt interesat.

– Da…

– Urinezi des? – se interesă şi Caius.

– Păi, la cât beau eu, piş toată ziua, nu pot estima…

Domnul plutonier-major căută să rezume:

– Aşadar, stare febrilă, micţionare haotică şi iritaţii ale căilor respiratorii, cu prezenţa mucozităţilor aferente… Cred că-i AH2N2.

– Asta ce-i? – se miră Teodosie.

– Gripă băsescă.

– Şi cum e asta? – insistarăm toţi.

– E cam ca şi gripa porcină, da’ nu-i porcină, e băsescă.

.

Îngrijoraţi de simptome: Ziarul, Elisa, Teo Negură, Cristian Lisandru, Gabitzu, Gabi123, Flavius Obeadă, Theodora Marinescu, Carmen Negoiţă, Supravieţuitor.