Foto: Mantzy

.

Obosit să mai fac foamea, am profitat de-o castană şi-am deschis un birt sordid, socotind că mulţi semeni au de înfruntat setea. Localului i-am dat un nume atrăgător: Birt de criză, vitrina fiind garnisită cu texte măiestru alese, caligrafiate cu rafinament de către o prietenă: Bei şi uiţi!; sau Dacă pd-l v-a luat 25%, noi vă oferim acelaşi procent. Prudent, n-am precizat ce anume oferim.

Interiorul punea la dispoziţie, pe lângă scrumierele generoase, cele mai falsificate poşirci la cele mai prietenoase preţuri. Pereţii sunt îmbâcsiţi de mesaje subliminale: Aş bea ceva!; Poşirca falsificată cu zel/ Face cât un kil de Martell.; Te pişi şi uiţi/ te pişi…; Diadia Vania te învaţă/ Cum să treci senin prin viaţă şi altele.

Onor clientela a înţeles aluziile, comportându-se în consecinţă.

– Preţurile-s la suta de grame?

– De mililitri – ţin eu la acribia ştiinţifică. Da’ noi dăm 125…

– Şi rentează?

– Într-o oarecare măsură.

– Pune-mi şi mie două sute cincizeci de trăscău din ăla galben!

Îi pun, după ce-am încasat trei lei, şi omul e fericit, chiar dacă nu de la prima sorbitură.

Uneori, vine şi câte-un copilaş mai sărăcuţ:

– Nenea, îmi dai şi mie paisprezece mililitri?

De ce să nu-i dau? Doar, el reprezintă viitorul luminos al Patriei!

.

Recomandări: Androxa, CarmenClipe de Cluj, Ela Roseni, Gabi123, Imagini, Lili, Theodora Marinescu.