Foto: Dana Pătrănoiu

.

Cum la Cireşica erau doar câţiva clienţi apatici, iar la benzinărie, doar personalul, am decis să-l sun pe preşedinte.

– Ce faci, băi, papagal vopsit? – întrebai. Nu mai ieşi?

– M-am refugiat în Cultură! – sosi răspunsul. Tu?

– M-aş fi culturalizat şi eu. Unde eşti?

– La Sabres.

Traversai, bucuros că nu va trebui să însetez.

– De ce n-ai mai stat la benzinărie? – întrebai, după ce m-am aşezat şi-i făcui semn ospătarului să aducă la masă „ca de obicei”

– Mi-au strigat ăia stihurile cu javra ordinară.

– Personalul?

– Nu, erau câţiva… Şi, fiind comemorarea Poetului, am venit aici să citesc ceva.

Citii şi eu pe nerăsuflate un pahar de Martell. Convivul mă întrerupse:

– Fii atent ce fain le zice! Voi sunteţi urmaşii Romei? Nişte răi şi nişte fameni? E tare! Ce-s ăia, fameni?

– Tot un fel de chiori, da’ nu le lipseşte ochiul, ci altceva – explicai. Asta-i din Levantul?

– Nu, e din nu ştiu ce scrisoare. Levantul am abandonat-o, că am găsit o recenzie pe-un blog.

Aş fi vrut să aflu mai multe despre acea scrisoare sau notă informativă – ce-o fi fost! -, însă însoţitorului îi căzu capul pe masă, căci se culturaliza de câteva ceasuri, după cum aflai mai târziu. Conform tradiţiei, îi turnai muştar pe cap. Chelnerii m-au rugat să nu-i pun şi ketchup, deoarece ar putea să pară sânge, iar comandamentul ultimelor zile este: Fără violenţă!

.

Recomandări: Androxa, Dana Pătrănoiu, Ela Roseni, Gabi123, Gabriela Elena, Imagini, Lili, Mirela Pete, Ragnar, Rokssana, Schtiel, Sorin, Theodora Marinescu.