.

Dacă excludem aventurile, putem spune că Raul a avut nenumărate iubiri. Într-un fel, asta ne ajută, căci în funcţie de iubirile sale putem oarecum fixa în timp unele evenimente din trecut. Este ştiut că, asculţi operă, nu asculţi operă, acuitatea auzului scade în mod ireversibil. Totodată, şi memoria se înceţoşează.

– Voi mai ştiţi – zise domnul plutonier-major Onici, pe la al patrulea coniac – când am făcut noi scandal la Ritz?…

Scandalul ni-l aminteam aproape în detaliu, însă era greu să precizăm când s-a petrecut.

– Raul era pe atunci cu Frederica – ajutai eu.

– Care Frederica, von Stade?

– Da, von Stade.

– Atâta timp a trecut? – se îngrijorară colegii.

– Asta e – concluzionai. Anii zboară precum clipele!

– Cam tot pe atunci, cred, am atacat şi trenul cu aur – continuă Onici să depene amintiri.

– Nu chiar, Raul era deja cu Kiri.

– Care Kiri, Te Kanawa?

– Da, Te Kanawa.

Mai luarăm un coniac sau două, iar Caius îşi aminti cum ne-am acoperit de glorie în caftul cu polonezii. Ne aminteam că unul dintre ei îl lăudase pe Chopin iar noi am replicat că asta-i blasfemie, apoi că Teodosie a tras prima halbă-n cap. Dar, când au fost toate astea, n-am fi putut aprecia dacă nu-l aveam pe Raul şi iubirile lui.

– Raul deja era cu Nuria – îmi amintii.

– Care Nuria, Rial?

– Da, Rial.

– Auzi, da’ azi cu cine mai e Raul?

– Cu Tuuli.

– Care Tuuli, Lindeberg?

– Da, Lindeberg.

.

Recomandări: Manole, Adrian Voicu, Gabi, Theodora Marinescu, Mirela Pete.