Foto: Alice Drogoreanu

.

Cea mai frumoasă femeie din lume intră în Dinar să bea o ţuică de pere. Pentru prima dată de când este ospătar, lui Sandu îi tremură mâna aducând comanda. Şi noi, ceilalţi, luaţi prin surprindere, abandonarăm pe moment halbele de coniac.

Domnul plutonier-major Onici începu să facă jonglerii cu trei portocale, Caius prinse a umbla în mâini prin local, iar Filaret interpretă dumnezeieşte E nel fatal conflitto din La Donna del lago de Rossini.

– Tu nu faci nimic? – mă întrebă vizitatoarea, cu un glas ca pogorând dintr-o altă lume, scăldată într-un auriu neînserat.

– N-am veleităţi de saltimbanc – răspunsei cu modestie. În schimb, pentru cea mai frumoasă femeie din lume, voi scrie cea mai frumoasă proză!

– Interesant! Mi-o vei citi la Sabres?

– Normal! Aici, oricum, e cam strâmt.

Ne mutarăm îndată şi, după un homar în sos de vin, scrisei proza făgăduită. Însoţitoarea recunoscu că i-am întrecut pe Homer, Dante, Rilke, Lorca, Cervantes şi alţi câţiva.

În acelaşi timp, roşi de invidie, camarazii din Dinar scriau tuturor pe Facebook că am suferit o toxiinfecţie alimentară şi că, cel mai probabil, neavând ce face în spital, mă voi folosi de laptop ca să postez minciuni.

.

Recomandări: Gabi, Mirela Pete, Emil Călinescu, Adrian Voicu.