Foto: Alice Drogoreanu

.

Adeseori s-a afirmat despre români că nu şi-ar respecta propriile valori. Ca aproape orice generalizare, şi aceasta păcătuieşte prin exagerare. Tocmai am încheiat o discuţie telefonică cu doctorul Stoicănescu, că am fost apelat de pe un număr secret. „Hai să răspund!” – mi-am zis.

– Bună ziua, agent Romeo de la STS vă deranjează! Doresc să vă comunic că am ascultat convorbirea dumneavoastră anterioară şi sunt încântat! Comisarul Stoian, sincer vă spun, nu se mai poate opri din râs! Nu v-aţi gândit să scrieţi o carte?

– Ba da – răspunsei -, tocmai lucrez la câteva titluri.

– Excelent! Nădăjduiesc că pot spera la un exemplar cu autograf… Fireşte, îl cumpăr, nu moca!

– Da, domnul Romeo, se rezolvă.

– Eventual, ne-am putea întâlni să vă spun despre preşedinte câteva lucruri pe care nu aveţi de unde să le cunoaşteţi şi să le folosiţi în scriere…

– N-ar strica. Însă, sunt cam lefter…

– Lăsaţi, nu-i asta o problemă! Mâncaţi caviar şi vită Kobe?

– În mod predilect.

– Perfect! Păi, la opt la Sabres?

– La opt.

– Bun! Vorbim atunci toate detaliile, că nu ştim cine ne mai ascultă şi pe noi, şi nu toţi sunt iubitori de literatură de calitate…

.

Recomandări: Mirela Pete, Nicu Scutaru, Carmen.