Foto: Alex Mazilu

.

Sunt o fire optimistă. Dacă mă caută cineva spunându-mi că doreşte să mă vadă, îmi zic pe dată că sunt două posibilităţi: vrea să-mi ofere ori ţigări, ori bani! Fireşte, nu exagerez în aşteptări! Astfel, chiar dacă presupun că va fi un bax de ţigări, accept că ar putea fi şi doar două-trei cartuşe. În cazul banilor, procedez identic, admiţând o marjă de eroare oarecare.

O mânie cumplită mă cuprinde, însă, când admiratori neglijenţi uită că fumez doar Lucky Strike roşu sau Camel galben. Primind altceva – dacă nu-s ţigări de foi! -, trântesc pe dată cartuşele, câte-or fi ele, şi-i dau individului sugestii pertinente:

– Poţi să ţi le bagi în cur!

Când sunt jignit cu ţigarete light, am altă replică:

– Pe astea să le fumeze mă-ta!

Cam la fel procedez şi-n cazul banilor. De la cinci sute de euro în sus, iau banii cu o mină relativ senină, însoţită de-un uşor rictus care-ar însemna: „Putea fi ceva mai mult!”. Însă, la sume inferioare, devin fiară! Mototolesc banii, azvârlindu-i pe jos – de unde-i voi recupera ulterior -, şi mă lansez în tirade, cu maxilarul tremurând de furie şi scoţând flăcări pe ochi:

– Adică, voi furaţi ca-n codru şi mie-mi aruncaţi praf în ochi? Ticălos nenorocit! Da’ când ţi-am făcut lucrarea pentru masterat a fost bine, nu?…

Desigur, spun eu mai multe, astfel ca aluziile să fie înţelese, dar nu-i cazul să reproduc aici chiar toate vorbele rostite în atari împrejurări.

În general, sunt cunoscute aceste particularităţi comportamentale ale mele, motiv pentru care nici nu prea mă caută nimeni, semenii nedorind să-mi zdruncine optimismul.

.

Mai mult sau mai puţin optimişti: Cristian Lisandru, Florin Moroşan, Adele Onete, Elisa, Atitudini, Theodora Marinescu, Andi Bob, Tanya, Gabitzu, Cristian Dima, Geocer, Elena AgachiVania şi Caius.