Cu toate că, de obicei, sunt solicitat pentru a interpreta pe Făt-Frumos sau pe Adonis, în anii trecuţi, printr-un straniu concurs de împrejurări, am fost nevoit să accept rolul de Moş. Moş! Ce straniu sună acest cuvânt, asociat cu persoana mea!…
Oricum ar putea părea, nu cu foarte multă vreme-n urmă am fost Moş Crăciun, urmând a aduce bucuria la Grădiniţa cu program prelungit numărul 12, din urbea de baştină.
Conform scenariului, trebuia să intru, în timpul serbării, pe colindul Moş Crăciun cu plete dalbe. Apariţia a fost, ca de fiecare dată, una majestuoasă. Privindu-i pe copii cu luciri reci de metal, am întrebat-o pe crăciuniţa (conjuncturală) Rebecca:
– Ăştia-s?
– Da, ei sunt… – răspunse Rebecca, cu o şaisprezecime de glas.
– Vorbeşte ca oamenii! – i-am reproşat. Sau vrei iarăşi să iei ban?
Pentru cei care nu cunosc acest amănunt, Rebecca e persoana cea mai banată şi exclusă din blogroll-uri din toată blogosfera românească.
– Ei sunt… – repetă ea, de data aceasta ceva mai clar.
Trecui, îndată, la copii. Cum regulile Pedagogiei moderne recomandă metoda euristică, i-am întrebat:
– Şi, pe voi, vă învaţă astea ceva aici, sau freacă menta şi vor doar salarii de merit?
– Freacă menta, moşule!… – rânjiră copiii cu cruzime.
– Am bănuit… – răspunsei. Da’, nici voi nu cred că sunteţi mai breji! – adăugai, pentru echilibru. Să vă spun acum de ce-am intrat… V-am auzit cântând ceva despre mine şi, măcar că n-am recunoscut melodia, mi-am zis să-mi fac pomană… Cadouri, fireşte, nu v-am adus, căci cea mai mare parte, cum se întâmplă la noi, s-au furat! În plus, e şi criză, astfel că s-ar cuveni să primesc, nu să dau…
Nu ştiu de ce, copiii o priviră cu reproş pe Rebecca, iar aceasta cred că a roşit, dar nu se observa bine din pricina fondului de ten. Partea nostimă este că nici măcar nu apucase să se înfrupte din E-urile micuţilor…
– Cam bănuim noi cine a fost!… – spuse Flavius, comandantul grupei mijlocii.
– Bun, să lăsăm… – îi potolii. Ca să nu ziceţi că am venit la voi degeaba, ia’ arătaţi-i Moşului cum faceţi voi treizeci de genuflexiuni!…
Copiii se apucară pe dată să rezolve tema primită, în vreme ce părinţii mă felicitau care mai de care, solicitându-mă să merg pe la ei, pe post de Superdaddy. 
Ideea mi-a surâs, căci, decât moş…

.

Recomandări: Dispecer, Ela Roseni, Imagini, Lilli.