– E 23 septembrie 2012 şi eu încă n-am realizat nimic!

Teodora era destul de obişnuită cu răbufnirile lui Marcel, aşa că replică destul de calm:

– Potoleşte-te! La fel puteai spune şi-n 14 august 2011, şi-n 30 ianuarie 2007 şi, de fapt, în fiecare zi! De la o vârstă, trebuie să te obişnuieşti cu cine şi ce eşti. În definitiv, stai toată ziua în Dinar, în vreme ce alţii, după zece ore de muncă, nu-şi permit nici un fast-food, merg să cumpere de la Penny

– Nu despre asta-i vorba! – se încăpăţână bărbatul. Dar, Ţara, Ţara ce-a făcut pentru mine?…

– Păi, ai aproape cincizeci de ani. De vreme ce nu te-a lovit nici fulgerul, nici troleibuzul şi nici nu te-a înghiţit pământul, aş zice că te-a tolerat destul de bine…

– Nu mă refer la stihii, ci la oameni!

– Mda, ce-i cu ei? Se descurcă fiecare cum poate, fii recunoscător că nu se întreabă de unde-ţi permiţi să chefuieşti zilnic!…

– Eu am fost disident! – plusă Marcel.

– Foarte bine! Ai mâncat, în vreme ce untul se dădea pe cartelă, un pachet de unt în faţa sediului Miliţiei… Ce să zic? Aşa ziceai tu că o să dărâmi comunismul? Cred că mai râd ăia şi azi de tine!

– Daa? Da’ ăia care se dau mari acum, de ce n-au mâncat unt alături de mine?

– Probabil că n-au ficatul aşa de rezistent.

– Nu de ficat e vorba, altceva le lipseşte lor!

– Păi, de ce nu te-ai înghesuit la Revoluţie? Ai stat ca blegul la Loyd, în vreme ce toţi îşi făceau certificate! Doar ştiai că, în România, fără tupeu nu-ţi ridică nimeni statuie! Uită-te la Ilie…

– Te rog frumos, pe Ilie să nu mi-l dai ca exemplu! E clar? Pe mine să nu mă compari cu boul ăla!

Teodora se gândi că cel mai înţelept ar fi să schimbe vorba:

– Am auzit că Raul aduce orchestra de la Bayreuth în Sabres. Te duci şi tu, şi faci disidenţă. Când dictatura şi manelizarea bat la uşă, e mai mult decât să mănânci un pachet de unt ca un prost…

Gândul că se află într-o disidenţă continuă îl îmbună pe Marcel, deşi încercă să n-o arate prea evident. Oricum, astfel de stări revin periodic. De regulă, trec după un pahar, două, de coniac bun, dacă nu cumva îl smulge din abis diplomaţia Teodorei.

.

Recomandări: Theodora Marinescu, Manole, Mirela Pete, Gabi, Adrian Voicu, Aura Rusu.