Foto: Alice Drogoreanu

.

 

Întotdeauna luna Martie aduce cu sine spinoasa problemă a procurării de flori. Evident, luna nu are nicio vină, ci doar datina de a dovedi femeilor că nu ne le-am uitat cu totul o dată cu reluarea campionatului de fotbal.

Am rememorat şi-n acest an obligaţiile stricte: Ramona, Marcela, Marieta, Simona şi Carmen. Aşadar, cinci fire! Cum iarna s-a lungit, prin parcuri aş căuta degeaba, iar din cimitire mă sfiesc să fur, părându-mi o impietate. Acestea fiind datele, urma să fac risipă. Cică: Risipei se dedă Florarul… Florarii prosperă, clienţii se dedau risipei! Din fericire, la prima casă de după intersecţia semaforizată se vând flori, familia care se ocupă de afacere ţinând cont şi de vremurile dificile pe care le traversăm.

– Ce fel de flori aveţi? – întreb.

– Din punct de vedere al aspectului, două feluri: frumoase, încât abia-ţi mai poţi lua privirea de la ele, şi urâte. Alea urâte-s mai ieftine.

„Cât de urâte pot să fie? Sunt, totuşi, flori!…” – gândii, însă întrebai totuşi:

– Şi alea mai ieftine, cât sunt de urâte?

– De tot! Zici că s-a şters cineva la cur cu ele…

„Ei, zici că, însă nu s-a şters nimeni!” – îmi făcui curaj.

– Păi, aş vrea cinci fire din alea urâte. Sunt toate la fel?

– Nu. Avem flori urâte cu o mireasmă îmbătătoare şi flori urâte care put ca dracu, nici muştele nu vin pe ele. Alea care put sunt mai ieftine.

– Şi cum se polenizează?

– Cum pot.

Decisei fulgerător:

– Aş vrea din cele care put. Alea-s toate la fel?

– De două feluri: care rezistă şi care se ofilesc repede. Alea care se ofilesc sunt mai ieftine.

– Păi, din alea mi-ar trebui. Dar, până le dăruiesc, am timp să beau o cafea fără să se pleoştească?

– Oho! Puteţi bea şi-un coniac!

– E bine. Şi alea care se ofilesc…?

– Dacă vreţi mai ieftine, vi le culegeţi singur – mă completă

Acceptai, evident.

– Silvia, domnul vrea să-şi culeagă cinci fire de flori urâte, care put ca dracu şi se ofilesc repede! – strigă florarul către soţie, aceasta urmând să supravegheze ca nu cumva să culeg mai multe.

Astfel, cu doar cinci lei, trecui şi de acest Martie. Cât despre mirosul florilor în discuţie, nu l-aş recomanda nimănui!

.

Recomandări: Theodora, Caius, Haicăsepoate, Luna pătrată, Onu, Teo Negură, Bogdan Onin, Gabi123, Mirela Pete, Răzvan Cătălin Rinder, Carmen Negoiţă, Ragnar, Supravieţuitor, Cosmin Ştefănescu, Dispecer Blogosferă, Daniela Alexandrescu, Grişka, Verovers, Carmen, Umograf.