Foto: Alex Mazilu

Statele Unite ale Americii se zbăteau în lipsuri, prilej pentru populaţie să bombăne şi să indispună astfel clasa politică. Filantrop, îl căutai pe Barack cu o ofertă de nerefuzat:

– Sunt dispus să cumpăr NASA cu trei miliarde de dolari.

– Dar, e puţin! – încercă preşedintele să mărească potul.

– Nu-i puţin! De banii ăştia, puteţi cumpăra făină de manioc de la Gabon şi ieşiţi din iarnă…

În final, îi mai dădui partenerului un comision de trei sute de mii şi afacerea se încheie în câteva săptămâni.

Contrar aşteptărilor mele, NASA dispunea de o mulţime de hardughii pe care, socotindu-le inutile, le-am vândut pe bucăţi, alegându-mă cu vreo zece miliarde profit. Totodată, am disponibilizat aproape întreg personalul, neavând în intenţie să le plătesc lefurile lor nesimţite.

Păstrând câteva nave spaţiale mai aspectuoase, mă gândii la Ţara mea. Într-o seară, eram pe mess.

vania_61: BUZZ!!! eşti acolo?

băs_69: da.

vania_61: nu vrei să mergi pe Marte?

băs_69: cu ce?

vania_61: cu o navă spaţială, normal. fac eu cinste!

băs_69: ce condiţii sunt?

vania_61: whisky cât cuprinde, closet ecologic, duş de mână…

băs_69: hă, hă, hă! cum dracu faci duş în imponderabilitate?

vania_61: direcţionezi apa către tine… e haios!

băs_69: pot s-o iau şi pe…?

vania_61: normal!

În următoarele zece zile, echipajul era întrunit, iar lansarea reprezentă un succes.

După ce nava părăsi atmosfera, Caius le comunică pasagerilor prin staţie:

– Un detaliu. Din pricina crizei pe care o traversează America, am pus doar 75% din combustibil.

În mulţime, domnul Mircea Geoană declara unor ziarişti:

– Când am spus că vom trimite astronauţi, făceaţi mişto de mine…

.

Martori ai lansării:

Cristian Lisandru, susţinând că zborul în Cosmos este ca şi cum ai trece prin viaţă cu mâinile în buzunare;

Elisa, care s-a interesat dacă în spaţiul cosmic se găsesc căpşuni de vânzare;

World of Solitaire, îndemnând pasagerii: Hai, că se poate! Totul este să vreţi!;

Vlady, care propunea construirea unui hotel pe Marte, într-un viitor neprecizat;

Atitudini, care exclama: Am trăit s-o vedem şi pe asta!

Link-Ping, ce-i îndemna pe călători să întrebe pe Marte de Oyoja Onuk şi să le spună că o cunosc;

Cristian Dima, care le-a zis: PA! Drum (bun) spre devenire!;

Gabi123, amintindu-şi că e Ziua Mondială a Mediului, iar noi distrugem stratul de ozon cu lansările noastre.