Foto: Alice Drogoreanu

.

E greu de spus ce-a căutat Caius în India, însă este de netăgăduit că a bulversat multe conştiinţe în scurtul răstimp al şederii sale. Trebuind să-şi treacă vremea cu ceva, alese să bea cu tinerii şi, implicit, să trăncănească, astfel că, pe neobservate, le inoculă sumedenie de idei occidentale, prilej pentru cei mai vârstnici să clatine din cap şi să remarce: „Aşa-i de fiecare dată când trece câte-un neamţ pe aici!”

Dacă pentru noi este destul de evidentă diferenţa dintre români şi nemţi, pentru orice hindus aceste neamuri par otova, cu limbi de neînţeles şi-o înclinaţie maladivă către igienă, plus alte tare, mai mult sau mai puţin vizibile.

– Tata, îmi spui o poveste? – îl rugă tânărul Bharata pe tatăl său.

– Ţi le-am spus pe toate. Şi pe cea cu maimuţa, şi pe aia cu covorul… Apoi, ai deja o vârstă, cât să-ţi mai spun poveşti?

– Chiar! – făcu Bharata – eu câţi ani am?

Tatăl păru stânjenit:

– De unde vrei să ştiu?

– Păi, eu când m-am născut?

Bătrânul se gândi destul de mult, apoi ezită încă:

– Cred că era toamna…

– Dar, în ce zi?

– O zi de toamnă, fireşte! Îmi amintesc că nu se vedea prea bine ce eşti, şi-am crezut iniţial că-i o fată. Tocmai mă pregăteam să te arunc…

– Auzi! De ce se omoară la noi fetele?

Tatăl rămase din nou uluit:

– Păi, noi suntem kshatriya, ce să facem cu ele?

– Caius zice că la ei sunt mai multe fete decât băieţi…

– Mda, neamţ! La ce să te aştepţi?

– Nu-i neamţ, e valah…

– Tot aia! Precis că are baie-n casă şi că la ei se mătură străzile…

– Da, că ei n-au muson.

– Vezi? Nişte nespălaţi!

De la sine înţeles, nu doar în casa lui Bharata se purtară astfel de discuţii incomode, însă, venind mai apoi musonul de iarnă, Caius căzu treptat în uitare, viaţa revenind la normal, dacă n-o fi ajuns vreun alt neamţ pe acolo.

.

Privaţi de muson: Ziarul, Gabi123, Ana Veronica, Elisa, Gabriela Savitsky, Adrian Voicu, Alex Mazilu, Teo Negură, Adele Onete, Gabitzu, Melami, Madi, Mirela Pete, Cristian Lisandru, Cristian Dima, Theodora Marinescu, Supravieţuitor, Carmen, Ana Usca, Vania, Orfiv şi Nataşa.