Bianca C. Dan – Transplant de iubire

42 comentarii

Deşi s-ar putea crede că, la noi, nu se petrece nimic deosebit, decât cel mult că mai taie boc o panglică şi udrea se dă cu telegondola, ori câte-un troglodit mai face o năstruşnicie îmboldit de băutura în exces, se mai petrec şi alte lucruri, nu atât spectaculoase, cât durabile. Între aceste alte lucruri, am aminti volumul de versuri scris de Bianca C. Dan, Transplant de iubire, prefaţă de Ion Kamla, postfaţă de Petru Făgăraş, coperta: Nataly Rubeo, Editura Emma Books, Sebeş, 2011.

Redăm aici unul dintre poeme:

Bianca Dan – Conexiuni

 

Îmi port poemele, ca pe-un pansament,

chiar dacă spitalele-n care stau sunt reci

şi ploaia intră prin crăpăturile din tavan

în reprize dezordonate.

Mi-aş dori o amputare a gândurilor,

fără anestezie,

singurul calmant să-mi fie luna atârnată la geam,

ca o nesfârşită perfuzie

la care să mă conectez printre gânduri.

.

Vestim veste bună şi către: Andra Pavel, Adina Olivia Huţanu, Ana Veronica, Andrei, Androxa, Anca, Cati LupaşcuCella, Cenuşăreasa, Cristi Milla, Daniela Alexandrescu, Diana Alzner, Dionis, Doina Popescu, Dumitru Agachi, Ela Roseni, Freestyler, Gabi123, Gabitzu, Gabriela Elena, Gabriela Savitsky, Gând licitat, George Valah, Imagini, Irizaţii, Ivona BoitanLady ALady Allia, Lecturi recenzate, Mirela Pete, Nea Costache, Oana Clara, Ragnar, Rokssana, Schtiel, Shayna, Stropi de suflet, Teo Negură, Theodora Marinescu, Verovers.

Basm sapienţial

22 comentarii

Amu cică erau odată un moş şi-o babă, sau o babă şi-un moş, ca să dăm doamnelor întâietate. Şi-n vreme ce baba avea o găină, care-i făcea doar ouă, precum toate găinile, moşul avea un cocoş. Cum era de aşteptat, cocoşul nu făcea ouă, însă avea alte însuşiri pozitive, aducând, el ştie de unde, caviar, stridii, brânzeturi franţuzeşti, bere belgiană, ţigări Gauloise Caporal şi alte bunătăţi, cum nu găseşti nici acasă la cel mai corupt dintre vameşi.

Babei i se cam acrise tot de ouă, şi uneori îl ruga pe moş, de care-l despărţea doar un gard:

– Dă-mi, te rog, şi mie un pic de caviar, că mi s-a urât în fiecare zi tot de ouă!

– Nţ! – răspundea moşul, invariabil. Dacă-ţi dau ţie, îmi rămâne mie mai puţin. Apoi, sunt tot ouă, da’ de sturioni…

– Tocmai, că-s tot ouă… – încerca baba să-l amăgească, dar nu-şi găsise omul.

– De ce nu trimiţi şi tu găina să-ţi aducă?

– Am încercat, da’… minte de găină!

– Dar te-ai gândit s-o educi? Că eu aşa am făcut cu cocoşul.

– Sincer, m-am gândit, însă n-am înclinaţii către violenţă şi nici nu ştiu să înjur, decât soft.

– Asta e! – încheia moşul negocierile, turnându-şi o bărdacă de Hennessy.

Mult se înciuda femeia purtând aceste negocieri sortite din plecare eşecului, mai cu seamă că ştia ca fiind utopic să-şi pună nădejdea în găina la care – spre lauda sa – ţinea oricum. Se gândi şi se răzgândi, se socoti şi scormoni, cum ar face ca să mănânce şi ea ca aristocraţii, nu ca sudiştii, până-i veni gândul cel bun:

– O să-mi iau un pisoi năzdrăvan!

Zis şi făcut şi, măcar că pisoiul nu-i aduse delicatese din prima zi, cel puţin o înveseli.

.

Recomandări: Androxa, Cella, Freestyler, Gabi123, Rokssana, Shayna, Tanya, Theodora Marinescu.