Foto: Alice Drogoreanu


Ieşind deunăzi din casă, ca să fac câteva cumpărături, în gangul către chioşc am dat peste  Helmut, proptit de zid. Plângea. Fire miloasă, l-am întrebat:

– Ce-i, Helmut? Iarăşi ai luat-o-n freză?…

– Nu! – îngăimă el, printre suspine.

– Dar ce s-a întâmplat? – insistai.

Îmi răspunse după mari eforturi, căci şuviţe de salivă îi şiroiau pe barbă, din pricina spasmelor:

– Fac ăştia mişto de mine pe bloguri!…

Evident, aştepta o consolare, astfel că mă grăbii să-l alin:

– Helmut, nu le da atenţie la toţi fraierii! Eşti pe 842 în ZeList, cu perspective să scazi… Şi? Vei ajunge acolo de unde nu vei mai putea decât să urci, în vreme ce ei… Sunt invidioşi pe tine, asta e! Hai, linişteşte-te!

– Daa… – reuşi ipochimenul să îngaime după o vreme, trăgându-şi mucii.

– Şi fii atent – l-am mai sfătuit -, mai fură şi tu imagini de pe la alţii, pentru rating! Uite, de la Mirela ai putea… Şi texte de la Gabriela, da’ le mai modifici un pic, să nu se prindă…

După alte câteva vorbe blânde şi sfaturi înţelepte ale mele, Helmut plecă oarecum înseninat.

– Bă – strigai după el -, mergi mâine la No băsescu Day?

– Nu cred – răspunse, după care dispăru nu se ştie unde.