Ilustraţie de Marion Herrmann

.

Naşterea zvonurilor nu urmează, cum s-ar crede, unei logici, ci acestea sunt excrescenţe aleatorii pe trunchiul sănătos al adevărului.

Astfel, explicându-le colegilor din Dinar că am lipsit peste trei luni din local deoarece m-am transferat la Real Madrid, club care mi-a reziliat contractul din pricina beţiilor repetate, nimeni n-a vrut să accepte adevărul, adică versiunea livrată de mine, ci toţi au încercat să-l cosmetizeze.

La scurt timp, intrând într-un restaurant din zona centrală, am rămas plăcut surprins să aflu de la masa alăturată cum, într-un meci cu Valencia, am centrat executând o foarfecă, pentru ca, mai apoi, printr-o altă foarfecă, să marchez din propria-mi centrare.

– Dar, dacă era aşa bun, de ce l-au dat afară? – întrebă unul dintre ascultători.

– L-a lucrat porcul de Mourinho, că i-a suflat gagica… – sosi explicaţia.

Pe loc m-am posomorât, părându-mi înjositor ca cineva să poată cugeta că unul ca mine ar avea nevoie de tipele lui Mourinho!

La câteva zile, mi-a fost dat să aud o explicaţie şi mai ireverenţioasă:

– S-au prins şefii că, de fapt, el este un fan Barcelona, infiltrat în echipa lor…

Asta era pură calomnie, ştiu fiind că niciodată n-am simpatizat cu Barcelona!

Convingându-mă, a nu ştiu câta oară, că oamenii sunt aşa cum sunt, socotind tromboanele lor mai viabile decât ale tale, am făcut doar un gest a lehamite din mână şi-am cerut încă un coniac mare.

.

Mi-au urmărit scurta evoluţie în echipa madrilenă: Ziarul, Melami, Gabi123, Cristian Lisandru, Cristian Dima, Umograf, Theodora Marinescu, Haicăsepoate, Ragnar, Grişka, Verovers, Joy, Năbădăiosul, Zalmoxys.