Foto: Alice Drogoreanu

.

Dacă, în general, socoteam Fizica drept un adaos nu neapărat necesar, de data aceasta ora se anunţa interesantă, deoarece urma să se efectueze un experiment prin care să se demonstreze nu ştiu ce. Contrar obiceiului, eram cât se poate de liniştiţi, detaliu care-o impresionă şi pe doamna profesoară Sanda.

Cum se întâmplă de obicei, doi dintre colegi nu fură la înălţimea momentului şi începură să-şi care pumni. Cum amândoi se numeau Doru, unuia îi vom spune Mitică, poreclă care, în zona de vest a ţării, a avut întotdeauna o conotaţie peiorativă.

– Voi ce-aveţi acum să vă bateţi? – se interesă doamna profesoară.

În loc să se oprească pur şi simplu din păruială, Mitică se simţi dator să răspundă:

– Doamna profesoară, Doru m-a făcut căcat, şi-atunci eu l-am băgat în mă-sa şi el a început să dea în mine…

– Cum? Cum? – dori doamna să audă mai bine.

– A-nceput să dea în mine… – reluă Mitică firul naraţiunii.

– Nu asta, partea de la început!

– Doru m-a făcut căcat, şi-atunci eu l-am băgat în mă-sa şi el a început să dea în mine…

Poate că Mitică ar mai fi repetat de câteva ori, dacă n-ar fi fost reacţia clasei. Niciunul dintre noi nu dorea să afle că Mitică e-un căcat ori că Doru a fost trimis în mă-sa, ci râvneam să vedem experimentul. Pe scurt, o vază era aşezată pe-o foaie de hârtie, profa susţinând că, dacă tragi foaia suficient de rapid, vaza rămâne nemişcată. Din cât o ştiam pe doamna Sanda de neîndemânatică, ne-ar fi mirat să-i reuşească experimentul. În plus, recunoscurăm cu toţii vaza şparlită din cabinetul de Română.

Spre bucuria generală, vaza nu doar că n-a rămas nemişcată, ci a căzut, în cele din urmă, şi de pe catedră, sfărmându-se în miriade de bucăţi. Urmând ora de Română, ne-am mai amuzat încă o dată când doamna Jeni ne-a întrebat dacă nu ştim unde-i este vaza. Singură Dana, şefa clasei, îşi plecă fruntea, stânjenită.

Fireşte, animozităţile dintre cei doi Doru fură date uitării, ele urmând să reînvie ulterior.

.

Recomandări: Eftimie,  Gabriela Elena, Cristian Dima, Teo Negură, Caius, Adele Onete, Nea Costache, Haicăsepoate, Mihai Likar, Verovers, Cella, Gabi123, Link-Ping, Theodora Marinescu, Bogdan Onin, Zalmoxys, Paul.