Observând că democraţie este chiar mai multă decât ar trebui şi că venitul i s-a majorat considerabil, Tudose decise să-şi pună capăt zilelor.

– Tocmai acum, când în sfârşit trăim bine? – căutai să-l deturnez de la morbidul demers.

– Păi, tocmai de-aia! M-am plictisit să trăiesc bine la comandă, doar pentru că aşa vor alţii!

Deşi i-am prins logica, interesul meu era acela de a-l convinge să se răzgândească, deoarece pariasem în acest sens. Aşa că mă apucai să-i explic că nimeni nu-l poate sili să trăiască bine şi că, la o adică, n-are decât să se ruineze la ruletă, să se îmbolnăvească mâncând E-uri şi bând poşirci contrafăcute ori procopsindu-se cu o boală venerică.

– De fapt – plusai – te alinţi acum! Zici că nu vrei să trăieşti bine, dar nu faci nimic pentru a te sustrage acestui marasm!… Eşti robul obişnuinţei!

– Poate – admise el. Dar, dacă nu m-ai tot plictisi şi mi-ai da pace, aş termina-o şi cu proastele obişnuinţe, şi cu racila traiului bun…

Cred că l-am fi pierdut pe camarad – şi, implicit, pariul – dacă nu-mi trăznea la ţanc o minciună, amăgindu-l că Opera a montat Orfeu de Monteverdi.

– Pe-asta chiar că aş vrea s-o văd! – zise.

– Păi, hai!

Firesc, până la Operă intrarăm în câteva cârciumi, astfel că Monteverdi fu uitat chiar înaintea traiului bun care ne-a fost impus în mod silnic.

.

Recomandări: Rokssana, Gabitzu, Octavia Sandu, Schtiel, Teo Negură, Shayna, Gabriela Elena, Mirela Pete, Melami, Gabriela Savitsky, Gabi123, Supravieţuitor, George Valah, Anavero, Theodora Marinescu.