Ani buni, Costache a tot acumulat. Venind, însă, criza, dublată de-o guvernare pe măsură, a fost nevoit să-şi mai descompleteze colecţiile, vânzând una-alta. Deunăzi, mă momi în Dinar:

– Nu vrei o brăţară faină?

Cum tocmai doream s-o impresionez pe Lavinia, acceptai să văd despre ce e vorba. Brăţara, într-adevăr, frumoasă!

– Asta n-a fost a Isoldei? – întrebai.

– Exact! – confirmă colecţionarul silit să-şi răvăşească colecţiile. De unde ştii?

– Dintr-o gravură…

Teodosie interveni:

– Isolda care-a fost cu Tristan?

– Nu, Isolda Ştefănescu – îl persiflă Costache. Normal că aia, mai e vreo alta?

– Or mai fi… – mormăi Teodosie. Şi Tristan ce-a făcut?

– I-a dat brăţara Isoldei, logic!

Existând riscul să se angajeze o discuţie aprinsă, cu incursiuni în trecutul semi-legendar, revenii la scopul nostru imediat:

– Cu cât?

– Un milion două sute.

– Enorm! – interveni domnul plutonier-major Onici. Mai mult de-un milion de euro nu face!

Mie, oricum, mi-era egal, aşa că acceptai preţul.

– Bine, aruncă cu banii! – îmi reproşă domnul Onici. Mai bine-ai cumpăra Politehnica, s-o duci în Champions League. Da’ tu preferi să-i toci pe gagici!…

Nu-l luai în seamă şi vânzarea se făcu pe loc. Mai târziu, veni în local şi Filaret şi vru să vadă brăţara.

– Cât ai dat pe ea? – întrebă.

– Un milion două sute.

– Te-ai fentat, dacă vrei s-o vinzi nu-ţi dă nimeni mai mult de-un milion pe ea!…

Dintr-o dată, orice bucurie-mi dispăru şi-mi veni să le dau dracului pe toate, şi brăţară, şi Dinar, şi pe Lavinia şi orice altceva. Scufundat în această tristeţe sălcie, îl auzii pe Caius întrebându-mă:

– Da’ cine-au fost Tristan şi Isolda?

– Găseşti pe net – răspunsei, apoi am cerut un coniac mare.

.

Recomadări: Rokssana, Theodora Marinescu, Jocuri cu cuvinte, Cella, Aurora Georgescu, Mirela Pete, Melami, Mihai Likar, Nea Costache, Shayna, Gabi123, Supravieţuitor, Teo Negură, George Valah, Ana Usca, Ilarie, Caius, Vania.